Lombard Questa pagina del Wikizzionari chì l'è scrivuda in lombard, con la Noeuva Ortografia Lombarda

Un quai articol del Wikizzionari el gh’hà denanz un prefiss, che l’è separad del nom de l'articol per mez di du pont (":") compagn che l'l el titol de quell articol chì. I prefiss se ciamen spazzi di nom, (chi che l’è un poo prategh de informatica el po imaginai come di diretori).

Un spazzi di nom l’è 'n tipo de pagina in un proget che ‘l dopera un programa informatich MediaWiki.

Ogni proget (per ciarificà: w:lmo.wiki in del so compless l’è ‘n proget) el gh’hà donca 16 spazzi di nom, classificad in quella manera chì: el spazzi di nom principal (indove i nom di pagine i gh’hann minga de prefiss) e poeu i 15 spazzi di nom ausiliari (cischedun col so prefiss). Dessorapù a gh’è anca di pseudo-spazzi di nom.

Perchè doprà un spazzi di nom modifega

I spazzi de scritura servissen de riconosser l’ambient (per dì l’ambient in del wikizzionari medesim) indove se troeuvom: se tute i pagine i fudessen di articoi del dizzionari, el problema el ghe sarìa minga. Ma gh’è una furia de alter pagine che l’è stada creada per discut, gestì, e in general memorizà di test che fann minga part del dizionari in sens stret, ma che de tute i manere a inn util per el so fonzionament.

Sti pagine adizionai chì avegnen misse in diversi spazi di nom, a segonda de la soa funzion, in manera che 'l sìa possibil capì cossa l'è ch'a inn cont el dagh domà un’oggiada, e anche per fà diventà pussee sempliz el lavorà de la programadura informatica. Per esempi, la fonzion de ricerca del wikizzionari l’è bona de distingù infra i articoi (o ben el ver obietiv de la ricerca) e i pagine gestionai desgià che 'ste chì i gh’hann denanz el spazzi di nom che 'l se ciama "wikizzionari:" Se gh’avii prestad atenzion, ‘na volta efetuada una ricerca, dla compar de bass un tabella cont un sfond celest ciar che ‘l permet se selezionà i spazzi di nom intra i quai se voeul efetuà la ricerca. Per esempi la pagina che la fà la lista di imagin l'è fada su de la lista de tut i articoi del spazzi di nom "Imagin:", eccetera.

Lista di spazzi di nom modifega

L’è scià la lista che la gh'hà dent el spazzi di nom principal e i 17 spazzi di nom ausiliari e aqncasì du pseudo-spazzi di nom:

Variabil Altra sintassi possibil Nom Note
{{ns:-2}} {{ns:Media}} "Media" pseudo-spazzi di nom per imagin e di alter tipi de fail minga adat per el spazzi di nom Imagin (varda de sota)
{{ns:-1}} {{ns:Special}} "Special" pseudo-spazzi de scritura per i pagine speciai ingenerad in automatich del programa Wiki (la lista completa l’è in la pagina Special:Specialpages)
{{ns:0}}     a l’è el spazzi di nom principal, senza prefiss (o magara seguid de ":", necessari quand che se dopera la pagina come un model)
{{ns:1}} {{ns:Talk}} "Ciciarada" pagina per la discussion sora 'n articol
{{ns:2}} {{ns:User}} "Utent" i utent registrad (la lista completa l’è in la pagina special Special:Listusers) gh’hann la pagina de la soa utenza (pagina personal) reconossuda pe mezz de Utent:nom_de l’utent; questa chì e di alter possibil sot-pagine poden vesser doperade per presentass, per scriver sgiò di note sora i proget in cors, per di sbozz e di alter robe compagne. Per i utent minga registrad i varen i stesse considerazion, tutamanch a se ciapa l’adress IP inscambi del nom de l’utent.
{{ns:3}} {{ns:User talk}} "Ciciarada Utent" la pagina de discussion d’un utent a l’è el post per comunicà con costù, qualora che la sìa minga adatta l'utilizazzion de la pagina de discussion d'un articol.
{{ns:4}} {{ns:wiktionary}} "Wikizzionari" chesschì l’è el spazi di nom per i pagine de servizzi del Wikizzionari, compagne che i linei guida o i discussion sora ‘l proget (i pagine de ajut i gh’hann inveci un alter spazi di nom, varda de sota)
{{ns:5}} {{ns:Wiktionary talk}} "Ciciarada Wikizzionari" discussion relative ai pagine de servizzi del Wikizzionari
{{ns:6}} {{ns:File }} "Archivi" pagina fada su d’un’imagin caregada in sul Wizzonari, con la soa descrizzion (la lista completa la se troeuva la pagina special Special:Imagelist)
{{ns:7}} {{ns:File talk}} "Ciciarada Archivi" pagina de discussion relativa a un’imagin
{{ns:8}} {{ns:MediaWiki}} "MediaWiki" pagine che gh’hann denter di test compagn di messagg standard o di nom associad a di conligament de pagine generai. A vegnen doperade per tradù (in la lengua del wikizzionari in esam) i messagg del programa MediaWiki. A inn di pagine protesgiude per impostazzion predefinida, ma che poden vesser desblocade d’una quaivun che ‘l gh’hà di privilensg particolar. La pagin special che la gh’hà dent la lista de tut ‘sti messagg chì de interfaccia l’ è Special:Allmessages
{{ns:9}} {{ns:MediaWiki talk}} "Ciciarada MediaWiki" pagina di discussion sora i messagg de sistema del spazzi di nom MediaWiki
{{ns:10}} {{ns:Template}} "Modell" a l’è el spazzi di nom predefinii per i modei; el model {{nom_del_model}} el se riferiss (e l’includ) la pagina Template:nom_del_model
{{ns:11}} {{ns:Template talk}} "Ciciarada Modell" pagina de discussion d'un model
{{ns:12}} {{ns:Help}} "Jut" pagine de ajut ('na quaivuna la podariss vesser in del proget principal, ancaben el so conlogament "natural" el gh’havariss de vesser chesschì)
{{ns:13}} {{ns:Help talk}} "Ciciarada Jut" discussion sora i pagine de ajut
{{ns:14}} {{ns:Category}} "Categoria" ogni pagina (che la soa lista completa l’è in la pagina special: Special:Categories) l’è fada su d’una lista de sot-categorie e de vos deperlor correlade infra de lor.
{{ns:15}} {{ns:Category Talk}} "Ciciarada Categoria" pagina de discussion d’una categoria
{{ns:100}} {{ns:Appendix}} "Apendice" chesschì l’è el spazzi di nom per i apendici del Wikizzionari, compagn di raccolte de notazzion, di abreviazzion e via inscì.
{{ns:101}} {{ns:Appendix talk}} "Ciciarada Apendice" pagina de discussion d’una apendice

Nota: i prefiss di spazzi di nom a inn minga sensibil al majuscol e al minuscol, ("mediawiki" donca l’è comunque sgiust).

Trasformazzion in automatich di nom di pagine modifega

I spazzi di nom ciamad in la lista chì de sora Wikizzionari e Discussion wikizzionari , in realtà inn la trasformazzion per el proget w:lmo.wiki di du spazzi di nom generalizad Project e Project_talk. Questa trasformazion chì l’è missa in opera in automatich per ogni version in lingua del Wikizzionari, ma l'effet che 'l comporta l’è chese po nò creà una pagina che la comenza con "Project:" (condemanch, oviament, che el sia proppi el nom del proget).

Spazzi di nom personalizad modifega

A se poden sgiontà agh a un proget di spazzi di nom personalizad. Per esempi, se un proget l’è per so cunt multilenguistegh (menter i alter generalment a inn no) el po vvessegh el spazzi di nom "Help:" e anca el spzzi di nom "Hilfe:", per i pagine de ajut in ingles in del prim caso e in todesch in del second.

Per la lista completa de tut i spazzi di nom, varda i opzion de ricerca in la pagina di preferenze (Special:Preferenze).

Lista di pagine modifega

Purtrop, per i utent senza di privilensg particolar al’è minga possibil otegnì 'na lista de tute i pagine in del spazzi di nom principal e in chi di modei, de ajut e in chi presonalizad.

Pagine che comenzen con ":" modifega

A sgiontà el carater ":" a un nom d’una pagina el se crea minga un spazzi nom in automatich cont el nom corispondent. Per visualizà el spazzi di nom d’una pagina, a l’è necessari doprà l’espression {{NAMESPACE}} che la dà indree el nom del spazzi di nom medesim (el spazzi di nom de questa pagina chì l’è "Jut"). A l’istessa manera, {{PAGENAME}} el dà indree el nom de la pagina senza prefiss (per questa pagina chì el risultad l’è "Spazzi di nom").

I spazzi di nom File e Media per Imagin e fail Audiovisiv modifega

I imagin e i audiovisiv fonzionen in manera un poo special: per ogni imagin o fail audiovisiv, a gh’è 'na pagina associada che la po aveghen denter la soa descrizzion, l’origin, el stat del dirit d’autor, eccetera. Desgià che 'l cas pussee comun l’è quell de riferiss a l'immagin e minga a la soa pagina de descrizzion, el conligament [[File:pippo.jpg]] el mostrerà diretament l’imagin. Per vardà la pagina de descrizzion, se dopera un segn "du pont" adizional denanz delspazzi di nom, in quella manera chì: [[:File:pippo.jpg]], e istess per el spazzi di nom Media:.

Spazzi di nom di alter proget modifega

L’istess concet l’è ciamad per riferiss ai alter wikizzionari: i articoi de quell in lnegua inglesa i se troeuven in del spazzi di nom en:, chi frances in fr:, e via inscì.

De sora maross, desgià che, generalment 'sti conligament vegnen doprad come di conligament interlinguistegh sistemad al principi de l’articol, el programa je traduss in automatich inscì comè che inn, in d’un qualsessia post che se troeuven de l’articol. Ma, se ghe se met denanz de l'articol el segn di du pont (compagn che per i imagin), a se crea un conligament diret a l’articol medesim. Per riassum:

  • [[en:Atom]] el crea un conligament interlinguistegh al principi de l’articol
  • [[:en:Atom]] el crea un conligament a l’articol Atom in su la wiki inglesa

Oviament el fonziona anca [[:en:Image:pippo.jpg]], olter che di costruzzion pussee complicade...

Proget Wikimedia modifega

Questa chì l’è la tabella di vari proget wikimedia conligabil per mezz de interwiki, con i nom del proget relativ e la soa forma scurtada

N.B. Per i proget multilenguistegh, se la lengua l’è nò specifegada, la forma scurtada la rimanda a la version in lombard e la forma estesa a la version in ingles.

Proget Forma estesa Forma scurtada
Wikipedia [[wikipedia:]] [[w:]][1]
Wikiliber [[wikibooks:]] [[b:]]
Wikinotizzi [[wikinews:]] [[n:]]
Wikiquote [[wikiquote:]] [[q:]]
Wikisorgent [[wikisource:]] [[s:]]
Wikiversità [[wikiversity:]] [[v:]]
Wikiviagg [[wikivoyage:]] [[voy:]]
Wikizzionari [[wiktionary:]] [[[[wiktionary:|wikt:]]]]
Wikidata [[wikidata:]] [[d:]]
Wikispeci [[species:]]
[[wikispecies:]]
Wikimedia Commons [[commons:]] [[c:]]
Wikimedia Foundation [[wikimedia:]]
[[foundation:]]
[[wmf:]]
Wikimedia Meta-Wiki [[meta:]]
[[metawiki:]]
[[metawikipedia:]]
[[metawikimedia:]]
[[m:]]
Strategic Planning [[strategy:]]
Outreach Wiki [[outreach:]]
Wikimania [[wmania:]]
Wikimedia Incubator [[incubator:]]
MediaWiki [[mediawikiwiki:]] [[mw:]]
MediaWiki OTRS
ticket con TicketID
ticket con TicketNumber
[[otrswiki:]]
[[otrs:000000]]
[[ticket:0000000000000000]]
Phabricator [[phabricator:]] [[phab:]]
Translatewiki.net[2] [[translatewiki:]]
Wikimedia Tool Labs [[toollabs:]]
Wikitech [[wikitech:]]
Test Wiki / beta [[testwiki:]]
[[test2wiki:]]
[[testwikidata:]]
[[betawikiversity:]]
Proget locai de Wikimedia Collegamento
Argentina [[wmar:]]
Australia [[wmau:]]
Bangladesh [[wmbd:]]
Belgio [[wmbe:]]
Canada [[wmca:]]
Cile [[wmcl:]]
Danimarca [[wmdk:]]
Estonia [[wmee:]] [[wmet:]]
Filippine [[wmph:]]
Finlandia [[wmfi:]]
Francia [[wmfr:]]
Germania [[wmde:]]
Hong Kong (Cina) [[wmhk:]]
India [[wmin:]]
Indonesia [[wmid:]]
Israel [[wmil:]]
Italia [[wmit:]]
Macedonia [[wmmk:]]
Messico [[wmmx:]]
Norvegia [[wmno:]]
Olanda [[wmnl:]]
Polonia [[wmpl:]]
Portogal [[wmpt:]]
Regn Unid [[wmuk:]]
Republica Ceca [[wmcz:]]
Russia [[wmru:]]
Serbia [[wmrs:]]
Stat Unid d'America [[wmnyc:]] [[wmdc:]]
Spagna [[wmes:]]
Sudafrica [[wmza:]]
Svezia [[wmse:]]
Svizzera [[wmch:]]
Taiwan [[wmtw:]]
Ucraina [[wmua:]]
Ungheria [[wmhu:]]
Venezuela [[wmve:]]

Proget de foeura modifega

Olter ai alter wikizzionari, a inn tratad a l’istessa manera anca di alter prefiss doprad de riferiss a 'na serie de sit predefinid. In questa pagina chì a se po trovà una lista cont i sostituzzion relativ (al post de $1 a vegnen i inserid i carater dopo i ":" in del conligament-wiki).

Riferiment modifega

  1. La forma scurtada la rimanda dal Wikizzionari in lmobard a quell là in ingles, e di alter proget in lombard la rimanda al Wikizzionari in italian.
  2. El fa minga part di proget de la Wikimedia Foundation.